Coming out - ezért kellene megtenned
2018. június 30. írta: igenalanyokatszeretem

Coming out - ezért kellene megtenned

Hello, 20-as évei 30-hoz közelebbi felét taposó leszbikus lány vagyok. Saját másságomról, illetve a leszbikusságról általában fogok írni, ha te is leszbikus vagy, vagy csak érdekel a téma, kövess :) 

 

Nyilván nem arra bíztatlak, hogy ragassz a fejedre egy "meleg vagyok" cetlit, és szaladgálj fel-alá az utcán.

Viszont arra sem bíztatlak, hogy tartsd meg ezt a titkot kizárólag magadnak.

Attól pedig végképp óvva intelek, hogy még magad elől is titkold - ahogy én is tettem sokáig. 

 141010-allen-come-out-tease_wk4csa.jpg

1, Titkokat tartani magadban rossz.

Az ember alapvetően társas lény, és nem párkapcsolati értelemben gondolok most erre. Tudom magamról is például, hogy amikor valami érdekes történik velem, alig várom, hogy elmesélhessem valakinek. Mert ilyenek vagyunk, szeretünk támogatást kapni, szeretünk megosztani, jó mások véleményét hallani. 

Biztos vagyok benne, hogy fel tudod mérni, kik azok a környezetedben, akiknek bátran beszélhetsz a másságodról. Ne akarj mindent egyszerre: kezdj egy emberrel. Válaszd ki a "legbiztonságosabb" embert, akiről biztosan tudod, hogy megértő, és segítőkész lesz. Egy embert. Egyelőre. 

2, Sokkal könnyebb lesz ismerkedni 

Ha még magadnak sem vallottad be, hogy meleg vagy, akkor ez elég egyértelmű, de hidd el, amikor már a közvetlen környezeted is tudja, az a teljes felszabadultság. Emlékszem eleinte féltem képet felrakni magamról a társkeresőkre, mert még senki nem tudta, hogy meleg vagyok :) Ma már persze csak nevetek ezen, és a barátaimmal is megbeszélem, éppen milyen lánnyal ismerkedek, vagy randizok. És ez tök jó. 

3, NAGYON meg fogsz könnyebbülni 

Elmondani sem tudom, mennyire megváltozott az életem, mióta kimondom, hogy meleg vagyok. SOKKAL nyugodtabb vagyok, hiszen a folyamatos párkapcsolati sikertelenségeim nagyon frusztrálttá tettek. Gondold el azt a konstans érzést, hogy randizok egy pasival, és megint csak leszarom, megint csak nem jó valami, megint csak menekülnék már inkább haza, jajj csak meg ne csókolj, jajj csak eszedbe ne jusson bazdmeg itt aludni, mert agyvérzést kapok .Ismerős? Na, mióta kimondtam, hogy meleg vagyok, nincs ez a frusztráltság, és én is sokkal nyugodtabb, magabiztosabb vagyok. 

4, A környezeted el fog fogadni - aki meg nem, az szarjon sünt. 

Bevallom őszintén a környezetemnek elmondani, hogy meleg vagyok, nem volt annyira nehéz, magamnak sokkal nehezebb volt. Ennek oka, hogy tudtam, hogy a barátaim elfogadóak lesznek, meg sem fordult a fejemben az ellenkezője. A családommal amúgy sem túl jó a kapcsolatom, így az ő véleményük megmondom őszintén eléggé hidegen hagy, aki meg az ismerőseim között egy homofób idióta, azzal miért is akarnék kapcsolatot tartani? Igen, volt olyan ismerősöm (nem barátom, ismerősöm!), aki kifejtette nekem, hogy Isten meg fog büntetni, meg ez egy betegség, és én degenerált vagyok, de ez csak átmeneti állapot, és majd meggyógyulok. Pislogtam kettőt, rendkívül udvariasan kifejtettem a véleményem arról, hogy öreganyám melyik felmenője kíváncsi a véleményére, és azóta sem keressük egymást. Én sem sírok éjszakánként a párnámba, és nyilván ő sem. Ez ennyi. Nincs semmi veszítenivalóm. 

5, Sokkal közelebb kerülsz bizonyos emberekhez

Mióta kimondom, hogy meleg vagyok, néhány barátommal sokkal közelebbi a kapcsolatunk, mint előtte, pedig előtte is mindent elmondtunk egymásnak. Talán csak értékelik, hogy megbíztam bennük annyira, hogy megosztottam egy ilyen hírt, nem tudom, de tényleg azt látom rajtuk, hogy ha lehet még közelebbi a viszony. 

Látták a folyamatos nyűglődésem a pasikkal, és talán még sejtették is, hogy ez lesz a történet vége. 

6, Erősebb leszel 

Nézd, én tényleg szerencsés voltam a saját környezetemmel, de tisztában vagyok vele, hogy nem minden ismerős reagál ilyen pozitívan, és bizony ezek között az emberek között lesz olyan, akinek egyébként adsz a véleményére, de az a vélemény számodra bántó lesz. 

Azt gondolom, ezen túl kell esni akkor is. Két okból.

Egyrészt ha semmiféleképpen nem tud valaki elfogadni így, akkor az a valaki menjen a búspicsába. 

Viszont rengeteg olyan coming out storyt hallottam már, ahol az első reakció rossz volt, ám később az illető bocsánatot kért, és teljesen megváltozott a hozzáállása.

Emberek vagyunk, néha idegből reagálunk dolgokra, nincs ezzel semmi gond. - ha utána lenyugszunk, és megtanuljuk az embert nézni. 

7, Olyan érzelmeket fogsz megtapasztalni, amit az előtt soha

Ahogy már mondtam, mindig is éreztem, hogy "valami nem stimmel" a párkapcsolataimban. Érzelmileg egyszerűen nem voltam képes kötődni egy férfihoz sem igazán. A szex egy dolog, azt gondolom a szex a nap végén nagyrészt egyszerű kémia, bár ma már azt is sokkal jobban preferálom nőkkel.

De az érzelmek, ott kezdődik a lényeg, és az teljesen más dolog. 

Hogy rájöjjek, hogy meleg vagyok, ahhoz az kellett, hogy megismerjek egy bizonyos lányt.

Miután találkoztam vele, nem volt már kérdés számomra, hogy mi volt a "baj" velem eddig, és mit érzek most jelenleg. 

Két pillanat alatt kitépte alólam a talajt, és felforgatta az egész addigi világom. 

Tényleg mindenkinek kívánom, hogy tapasztaljon meg ilyen erős érzelmeket - még akkor is, ha a mi storynk végül nem lett happy end- mert az ilyesmi egy teljesen új dimenziót nyit meg benned. 

8,  Klisé, de végre önmagad lehetsz. 

Másnak tettetni magad nem jó. Ez nem csak a homoszexualitásra igaz, hanem az élet minden területére. Nem érezzük jól magunkat olyan szituációkban, amibe bele lettünk kényszerítve, és ez a világ legtermészetesebb dolga. 

Én egy ideje az élet minden területén gyakorlom azt, hogy önmagam vagyok, és el sem tudom mondani, mennyivel kiegyensúlyozottabb lettem ettől. 

 

Őszintén leszarni vadidegen emberek véleményét, higgyétek el, a legszebb dolog a világon. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://igenalanyokatszeretem.blog.hu/api/trackback/id/tr7114082399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malay 2018.07.01. 17:06:21

Őszintén leszarni vadidegen emberek véleményét, higgyétek el, a legszebb dolog a világon - Elhiszem
süti beállítások módosítása